Jeg løser dette på forskjellige måter alt etter hvor omfattende søket er. Jo mer omfattende, jo mer hjelp trenger jeg til å holde oversikt over hvilke oppgaver som er gjort, og hva som gjenstår.
Her presenteres tre ideer for hvordan man kan holde orden på søkeordene underveis i prosessen mot en ferdig søkestrategi. For enkle søk foreslår jeg å samle alle søkeord i Notepad+, men hvis du er nybegynner, kan det være lurt å bruke skjemaet som presenteres under avansert søk, selv om søket ikke er så veldig omfattende. Etter hvert som du blir tryggere, så vil du merke at det skjemaet blir overflødig.
Suppler gjerne med Notepad+, også når du bruker Word for å holde oversikt. Det gjør jeg! En liste med 500 termer til fritekstsøket, er langt enklere å forholde seg til i Notepad+ enn i Word. Ikke minst fordi det ikke er tekstformateringer.
PS: Ved innstallering av Notepad+ er det aktivert autofullfør, som du bør deaktivere ved å gå til Oppsett > Innstillinger > Auto-Compleation
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar